Vypnutie televízora nie je zvyčajný sociálny rituál. Cieľ je jednoduchý: naštrbiť rutinu a primäť ľudí, aby sa zaoberali úlohou televízora vo svojich životoch.
Zaiste, toto je rozhodnutie proti smrťou-končiacej gaučovej kultúre. Ale je to tiež o vyčistení mentálneho prostredia. Ako naše oceány a vzduch, tak aj naša myseľ je znečisťovaná znečisťujúcimi látkami – skreslené správy, manipulujúce reklamy, násilie, explozívna kultúra.

Prečo vypnúť televízor?

TV podkopáva rodinný život
1) Priemerné množstvo času za deň, kedy je televízor zapnutý: 7 hodín, 40 minút
2) Čas strávený denne pred televízorom u detí do 6 rokov: 2 hodiny
3) Percento rodín s deťmi vo veku do 6 rokov s minimálne jedným televízorom: 99
4) Percento domácností s 3 a viac televízormi (2003): 50
5) Percento rodičov, ktorí hovoria, že keď majú niečo dôležité urobiť, tak je pravdepodobné, že zamestnajú svoje deti pozeraním televízie: 45
6) Percento Američanov, ktorí často alebo vždy pozerajú televíziu počas obeda: 40
7) Čas za týždeň, ktorý rodičia strávia zmysluplnou konverzáciou so svojimi deťmi: 38,5 minút
8) Percento 4-6 ročných detí, ktorí radšej budú pozerať televíziu ako tráviť čas so svojim otcom: 54

TV ubližuje deťom a bráni vzdelávaniu
1) Priemerný počet hodín za týždeň, ktorý jednoročné deti strávia pozeraním televízie: 6
2) Počet hodín odporúčaných Americkou Pediatrickou Asociáciou pre deti od 0 do 2 rokov: 0
3) Percento detí vo veku 8-16, ktorí majú TV vo svojej spálni: 56
4) Percento detí do 6 rokov, ktorí majú TV vo svojej spálni: 36
5) Percento detí do 6 rokov, ktorí majú video alebo DVD prehrávač vo svojej spálni: 27
6) Percento televízneho času, ktoré deti vo veku 2-7 rokov trávia pozeraním sami alebo bez dohľadu: 81
7) Percento rodičov, ktorí by chceli obmedziť pozeranie TV svojich detí: 73
8) Množstvo hodín za rok, ktoré mládež strávi v škole: 900
9) Množstvo hodín za rok, ktoré mládež strávi pozeraním televízie: 1023
10) Šanca, že rodič presvedčí dieťa, aby urobilo svoje domáce úlohy pre pozeraním televízie: 1:12
11) Percento mladistvých, ktorí odsúvajú svoj čas na spánok kvôli internetu alebo TV: 55
12) Priemerné množstvo času detí vo veku do 6 rokov stráveného denne pred televízorom: 2 hodiny 10 minút
13 ) Priemerné množstvo času detí vo veku do 6 rokov stráveného denne, čítaním alebo je im čítané: 41 minút

TV podporuje obezitu
1) Percento detí, ktoré mali vážnu nadváhu v roku 1964: 5; v roku 2003: viac ako 15
2) Množstvo dennej priemernej telesnej aktivity odporúčanej pre deti: 60 minút
3) Percento mladých ľudí, ktorí udávajú, že nemali v poslednom čase telesnú aktivitu: 14
4) Percento šance, že adolescent s nadváhou sa stane dospelým s nadváhou alebo obezitou: 70
5) Percento dolárov utratených na oblečenie pre mužov a ženy na extra veľkosti: 23

TV propaguje násilie
1) Počet násilností videných v TV deťmi do 18 rokov: 200 000
2) Počet vrážd, ktoré deti ako svedkovia videli v TV do 18 rokov: 16 000
3) Percento Hollywood-skych úradníkov, ktorí veria, že existuje spojitosť medzi televíznym násilím a skutočným násilím: 80
4) Percento detí, ktoré uviedli, že sa cítili “rozrušené” alebo “vystrašené” násilnosťami v televízii: 91
5) Percento vzrastu v regionálnych správach o vraždách v období od 1993 do 1996: 721
6) Percento vzrastu počtu násilných scén za hodinu na 10 hlavných kanáloch od roku 1992 do 1994: 41
7) Percento programov, ktoré zobrazujú dlhodobé následky násilia: 16
8) Percento programov, ktoré zdôrazňujú témy proti násiliu: 4

TV potláča politické povedomie a vymýva mozog
1) Suma vynaložená na reklamu na hlavných prezidentských kandidátov od 1. júna do 13 septembra 2000: 63 miliónov dolárov
2) Suma vynaložená na reklamu od 1. januára 1999 do 30 augusta 2000: viac ako 342 miliónov dolárov
3) Percento tých, ktoré boli označené ako útočná reklama: 61
4) Počet správ o životnom prostredí v roku 1990: 377; v roku 1996: 113

TV podporuje nadspotrebu a konzum
1) Počet televíznych reklám videných deťmi za rok: 40,000
2) Vek, pri ktorom si dieťa môže vytvoriť vernosť k značke: 2
3) Suma peňazí vynaložená na televízne reklamy zamerané na mladé deti v roku 1997: 1.3 miliardy dolárov
4) Percento detí vo veku do 6 rokov, ktorí vlastnia produkty založené na hrdinoch z TV show alebo filmov: 97

(Uvedené fakty sa týkajú USA, ale „nebojte sa“, nie sme od nich veľmi vzdialení.)